Що таке мультикермо в машині

Під поняттям мультируль розуміють рульове колесо, на якому встановлені органи керування різними функціями та опціями автомобіля.

По суті, до мультикерма можна віднести перші керма, на які почали встановлювати кнопки керування звуковим сигналом ще на довоєнних машинах минулого століття.  Під мультикермом можна розуміти і керування транспортним засобом, призначеним для людей з обмеженими фізичними здібностями (візок).

З розвитком цифрових технологій бездротової передачі сигналів на кермо можна встановити практично нескінченну кількість додаткових органів управління, щоб зосередити увагу водія на основному органі управління автомобіля.

Так робиться в автомобілях для Формули-1. Застосовувати таке складне кермо на звичайних легкових автомобілях немає сенсу. Але вже зараз багато виробників застосовують керма з кількістю кнопок управління більше 20-ти в базовому варіанті. Їх види Часто в поняття мультируль інтегрується різновид «серворуль». Це не зовсім вірно. Серворуль призначений для зміни зусилля на кермо залежно від швидкості руху. Це необхідно для організації зворотного зв’язку дорога-кермо в системах підсилювача кермового управління.

Мультируль є багатофункціональним пристроєм, який призначений для спрощення керуванням різними додатковими пристроями, при мінімальному відволіканні водія автомобіля від спостереження за дорожньою обстановкою. Дійсно, увага водія під час руху сконцентрована у секторі керма та огляду в межах лобового скла. При керуванні кнопками, регуляторами та перемикачами, розташованими поза зоною огляду, можливі такі ситуації: дії виконуються в режимі автоматизму (наприклад, при перемиканні важеля коробки перемикання передач); операції керування виконуються ступнями ніг (педалі); для керування використовується голосовий режим; кнопки та інші органи управління розташовані на кермі.

Перший крок до мультикерма було зроблено давно: органи управління світловим обладнанням, склоочисником, омивачами, іншими функціями локалізували в районі кермової колонки. При цьому потрібно мінімальне переміщення рук та відволікання уваги для керування їх функціями. Подальше ускладнення «бабки» виведенням у їхню зону контролю, наприклад, управління автомагнітолою, недоцільно. Тим більше, що більшість досвідчених водіїв перемикання світлових режимів, поворотниками та іншими функціями також здійснює на автоматизмі.

Сутність мультикерма полягає в  Додаткове навантаження, в основному, на великі пальці рук, які в процесі обертання рульового колеса залишаються «незайнятими». Класифікація мультирулей ґрунтується на характеристиках: Ступінь інтеграції додаткових органів управління: мала з кількістю додаткових кнопок до 5-ти (в основному вони призначені для керування автомагнітолою); середня (від 5 до 10-ти кнопок управління мультимедійною системою, круїз-контролем та ін.); високий ступінь інтеграції (понад 10, включаючи джойстики та регулятори: мультимедіа, телефон, бортовий комп’ютер, круїз та ін.) Канал передачі інформації: провідний; бездротовий. Вид сигналу, що передається: аналоговий, цифровий.