Як працює датчик дощу на автомобілі

Автоматизація систем керування автомобілем з кожним роком піднімається на новий рівень. Ще недавно автоматичне включення двірників та омивачів лобового скла було додатковою опцією.

Зараз така функція у багатьох моделях авто включається до базової комплектації. Розглянемо, як працює датчик дощу на автомобілі, де і як він встановлюється. Датчик дощу в автомобілі: що це таке Він є спеціальним сенсорним пристроєм, який зазвичай встановлюється  в салоні автомобіля та призначене для контролю випадання опадів на лобове скло автомобіля. Незважаючи на те, що такий датчик називається «дощовим», він може реагувати на сніг та 100-відсоткову вологість. Його основне завдання – формувати сигнал керування для багатофункціонального блоку контролю кузова, який після обробки даних подає команди на включення склоочисників.

Залежно від типу самого датчика, рівня його спрацьовування, інтенсивності опадів, чутливі дощові сенсори здатні керувати швидкістю роботи двірників, включенням омивачів. В даний час застосовують три типи таких пристроїв: з внутрішньою обробкою інформації; без електронного блоку контролю; універсальні датчики дощу для встановлення як додаткове обладнання. Принцип роботи Спочатку їх почали проектувати та встановлювати американські виробники у 50-х роках минулого століття. Враховуючи, що технології в той час були відповідні, принцип роботи датчиків дощу ґрунтувався на контролі опору між рядом розташованими плівками на лобовому склі.

Під час дощу опір між ними зменшувався, система управління реагувала на цю характеристику. Такі елементи могли спрацювати навіть від комара, що випадково прилип, тому від них відмовилися. Наступного разу про можливість встановлення датчиків дощу згадали після появи оптоелектронних пристроїв на світло- та фотодіодах. Це сталося на початку 80-х. Тут першість виявилася у європейських виробників. За основу взятий радіоелемент, що називається оптрон, тільки як відбивний елемент використовувалася поверхня лобового скла. Як працює датчик дощу на авто, можна пояснити за допомогою спрощеної схеми. Сам датчик дощу кріпиться безпосередньо до лобового скла автомобіля.

Зазвичай як місце кріплення вибирають зону, де він не затіняє огляд, – за центральним дзеркалом заднього виду. Світлодіод (або група світлодіодів для збільшення чутливості та достовірності) направляють оптичний сигнал (промінь) на поверхню скла таким чином, щоб відбитий сигнал потрапляв на фотодіод. Нагадаємо, що світлодіод випромінює світловий промінь, а фотодіод створює електричний сигнал при попаданні на нього світлового потоку. Відео – як працює датчик дощу на Лада Веста: Кут відбиття та інтенсивність променя, що потрапляє на фотодіод, безпосередньо залежить від кута заломлення на межі двох середовищ скло – зовнішнє середовище. Якщо на цю поверхню потрапляє волога, такий факт відбивається на рівні сигналу, який формується датчиком дощу.

Справді, якщо скло вкрите краплями дощу, світловому променю простіше «втекти» назовні, залишивши зону контролю через кордон скловода. У такому разі рівень сигналу світлодіода зменшиться, датчик спрацює. Сигнал, що надходить із датчика на блок керування кузовом, після обробки включає двірники. “Розумні” датчики дощу сучасного покоління можуть реагувати на інтенсивність опадів, змінюючи швидкість роботи склоочисників. Час їхньої реакції на опади у вигляді снігу трохи більший. На лобовому склі сніг перетворюється на воду через деякий час, який залежить від температури скла. Іноді для більшої чутливості у місці його встановлення виробляють локальне підігрів скла.