Багато автолюбителів впевнені, що під час поїздки, використовуючи низькі обороти двигуна і, відповідно, повільно пересуваючись дорогою, можна зменшити витрату палива. Однак, часте водіння в такому режимі може бути причиною швидкого зносу мотора і, в результаті, стрімкого наближення капремонту.
Наслідки повільної їзди
Водіння на низьких оборотах впливає на погану подачу масла до деталей двигуна, що призводить до масляного голодування. Чому це відбувається?
Справа в наступному. Перекачуванням масла займається масляний насос, він безпосередньо з’єднаний з колінвалом. І під час кожного обороту він перекачує певну кількість масла. Зв’язок із колінчастим валом ускладнює процес роботи, оскільки від об’єму олії тепер залежить також кількість обертів колінвалу.
Крім того, важливим є те, який стан автомобіля.
- Якщо у вас нове авто, і ви за ним добре доглядаєте, то у нього, з великою ймовірністю, масляні канали чисті. У випадку, якщо пробіг автомобіля більше 150 000 км і використовується режим «на низьких оборотах», то може виникнути проблема нестачі одержуваного мастила.
І навіть за наявності датчика тиску масла, який, зрозуміло, є на кожному авто, буде складно визначити «масляне голодування», оскільки він показує брак масла, а не недостатню подачу. Тому, в даному випадку, лампочка не почне блимати.
Що ж відбувається на насправді?
Отже, вже відомо, що насос для олії безпосередньо пов’язаний з колінвалом двигуна. Тому, показники подачі масла при 1 500 об/хв і при 3 000 об/хв будуть суттєво відрізнятися. Внаслідок цього страждають усі системи двигуна:
- змащування деталей двигуна буде недостатнім;
- тепло від нагрівальних елементів не зможе відводитися належним чином.
Згодом це загрожує виникненням підозрілих шумів, перегріванням двигуна або навіть поломкою транспортного засобу.
Різко прискорюємося – наслідки для авто
Кожному доводилося хоча б іноді, під час поїздки, навіть не дуже тривалої, різко прискорюватися. Це відбувається у багатьох автомобілістів регулярно – цього вимагає трафік або манера водіння така. Іноді водієві просто хочеться випробувати на витривалість своє авто.
У кожному з цих випадків, під час такого прискорення електроблок управління віддає сигнал подати в циліндри паливоповітряну суміш у великій кількості, ніж цього потрібно. В результаті, помпа та масляний насос не справляються з таким напором і в роботі відразу не прискорюються.
Крім того, в циліндрах вже накопичилося тепло, що значно перевищує допустиму норму. А оскільки подітися йому нікуди, це створює суттєве навантаження на групу поршнів і Також може виникнути детонація, вона матиме несприятливі наслідки і, як наслідок, – капітальний ремонт.
Результат буде очікуваний. Бажаючи заощадити, ви піддаєте двигун і всі системи перевантаження. В цьому випадку також піддається зносу коробка передач.
Робимо висновки
Всі потрібне регулярно не забути про тахометр і стежити за його стрілкою, щоб вона була біля позначки – хоча варто пам’ятати, що дані крайнощі також можуть стати причиною передчасного звернення в сервіс. У разі тривалого перебування в пробках варто на другій частині дороги значно прискорити рух. Це допоможе відновити баланс і нормалізувати недолік масла, що подається в мотор.