Як працює технологія видалення вм’ятин без фарбування?

Рано чи пізно кожен власник автомобіля стикається з вм’ятинами на кузові. Вони можуть утворитися від предметів, що летять під час поїздки, якщо ви неакуратно припаркувались, на дах потрапив град і т. д. Тепер є некрасива вм’ятина, але не хочеться віддавати автомобіль в рихтування і фарбування.

Тому фарбувати доведеться весь елемент. Це і дорого, і колір, можливо, трохи відрізнятиметься. Що ж робити? У цьому випадку на допомогу приходить технологія PDR або видалення вм’ятин без фарбування.

Витоки цієї технології лежать ще у 1960-х роках. Тоді двоє співробітників підприємства німецького бренду “Мерседес-Бенз” під час виставки демонстрували ремонт кузова. Вони робили невеликі вм’ятини на поверхні та виправляли їх на очах у відвідувачів. Можна сміливо сказати, що це був перший випадок демонстрації цієї технології. З того часу інструменти значно покращилися і сама технологія вдосконалилася.

Як це відбувається і які інструменти використовують?

Одним із інструментів є набір гачків, за допомогою яких вм’ятини випрямляють за допомогою дії зсередини. Також у ремонтників популярні клейові системи. У них входять клейовий адаптер, мініліфтер, клей, зворотний молоток та інші інструменти у вигляді різних присосок та пристроїв. Цей варіант призначений для виправлення вм’ятин із зовнішнього боку. Основну роботу тут виконує холодний клей.

Можна також відзначити систему осадження. Коли здійснюється витягування або видавлювання вм’ятин, на кузові можуть з’явитися негарні опуклості. Щоб позбутися їх використовуються різні молоточки, керни, стеммери. Фахівці використовують ці інструменти для впливу на опуклості із зовнішнього боку. Наприклад, блендинг дозволяє виконати підйом вм’ятини.

Широко використовується система перенапруги. У ній застосовуються підйомні подушки, контропори, прасувальні інструменти. З їх допомогою створюються удари та забезпечення упору з внутрішньої сторони кузова.

Існують і більш складні пристрої для виправлення вм’ятин. Наприклад, є прилад для індукційного на дефекти кузова. Його принцип роботи полягає в локальному нагріванні металевої поверхні та магнітному впливі. За рахунок цього відбувається витягування вм’ятої частини. При цьому не потрібні жодні арматурні роботи з внутрішньої сторони, а вплив робиться лише ззовні.

Серед допоміжних елементів можна відзначити освітлення. Воно дуже важливе при виконанні подібних робіт. Адже майстер має бачити всі без винятку дефекти. Одним із кращих освітлювальних приладів для цього є німецькі лампи з розсіювачами. Вони мають усі необхідні штативи та засоби управління для бездоганного висвітлення дефектів.

На закінчення варто сказати, що головним плюсом технології PDR є те, що для виправлення дефекту не потрібно фарбування. Крім того, швидкість ремонту висока, а вартість послуг значно нижча, ніж при бляшаних та фарбувальних роботах. Адже видаткові матеріали у цьому випадку практично відсутні.